Uncategorised

ХРЕЩЕННЯ І МИРОПОМАЗАННЯ У списку таїнств на першому місці стоїть таїнство Хрещення, без якого жодна людина не може стати членом Церкви Христової. За словами Ісуса Христа, Хрещення є для людей дверима у Царство Його Церкви: «Якщо хто не народиться водою і духом, не може увійти в Царство Боже» (Ін. З, 5). Це найперше таїнство, яке звершується над людиною і є воно за суттю своєю духовним народженням від Бога. Встановлення цього благодатного таїнства відбулося після Воскресіння Христового. З’явившись Своїм учням, Господь сказав їм, що Він прийняв від Отця усю владу на небі й на землі: «Отже, йдіть, навчайте всі народи, хрестячи їх в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх додержувати всього, що Я заповів вам; і ось Я з вами по всі дні до кінця віку» (Мф. 28, 19-20). І додав: «Хто увірує і охреститься, буде спасений; а хто не увірує, буде осуджений» (Мк. 16, 16). Хрещення (грец. βάπτισμα - «занурення в воду») – одне з найважливіших християнських таїнств. За вченням Святої Церкви, через Хрещення людина стає членом Церкви. Тільки після хрещення вона отримує доступ до всіх церковних таїнств, перш за все, до Святого Причастя, в якому відбувається єднання людини з Богом. У Православній Церкві  Таїнство Хрещення звершується над людиною в будь-якому віці, починаючи з новонароджених немовлят. Над немовлятами Хрещення в Православній Церкві здійснюється по вірі батьків і хрещених. Вони несуть відповідальність за християнське виховання дітей, відповідають за віру охрещуваного і зобов'язані розділити обов'язки батьків щодо їх виховання. Після прийняття Хрещення, як другого духовного народження, людина стає членом Церкви і має здатність приймати всю повноту благодаті, яка подається їй Богом. Хрещення «водою і духом» повністю змінює і очищує людину – вона вмирає для життя старого і народжується для нового святого життя у тілі Христовому (1 Кор. 12, 13). Таїнство Хрещення звершується один раз у житті. Наступним таїнством для новоохрещеного християнина є Миропомазання. У Таїнстві Миропомазання ми отримуємо «печать дару Духа Святого» (Рим. 8; 1 Кор. 1, 21-22). Миропомазання, за своєю суттю, є відмінним від таїнства Хрещення, але водночас є, так би мовити, його продовженням, другим етапом у духовному житті людини, яка стала християнином. Хрещення, як було зазначено вище, є таїнством, яке відчиняє людині двері до царства Христового, таїнством, через яке людина народжується для життя духовного і стає членом християнського суспільства. Але, щоб стати достойним членом християнського суспільства, недостатньо мати лише один доступ до нього. Задля здійснення головної мети життя – досягнення спасіння – людина і стає членом Церкви Христової. І щоб виконати цю мету, християнин повинен мати певні духовні сили, і сили незвичайні, а благодатні, бо й царство Христове є благодатним царством. Саме такі благодатні сили й даються кожному новому членові Церкви через друге таїнство – таїнство Миропомазання. За догматичним визначенням Миропомазання є таїнством, через яке новоохрещеній людині дається дар Духа Святого. Про цей дар Христос говорив учням на Таємній Вечері: «… Я ублагаю Отця, і дасть вам іншого Утішителя, щоб був із вами повік – Духа правди…» (Ін. 14, 16-17). Під час таїнства християнину здійснюється помазання частин його тіла освяченим миром із виголошенням слів «печать дару Духа Святого», даються благодатні сили, які необхідні для його укріплення і зростання у духовному житті. Отже, за своєю суттю, таїнство Миропомазання дає охрещеній людині сили для повноцінного християнського життя, сили, які необхідні для досягнення спасіння. Два цих таїнства у сучасній літургійній практиці  становлять єдиний сакраментальний акт, який називають одним словом, – Хрещення.   ХРЕЩЕНІ БАТЬКИ (ВОСПРИЄМНИКИ) За традицією Церкви младенця необхідно охрестити на сороковий день життя. Зрозуміло, що в такому віці вимагати від нього віри і покаяння – двох головних вимог єднання з Богом – неможливо. Тому з давніх часів з’явилися хрещені батьки – люди, за вірою яких охрещують немовлят. Хрещеними батьками можуть бути тільки православні віряни – люди, здатні усвідомлювати свою віру. Власне, хлопчику потрібний тільки хрещений батько, а дівчинці – тільки хрещена мати. Але, за давньою традицією, запрошують і одного, й другого. Батьки не можуть бути хрещеними своєї дитини, чоловік і дружина хрещеними одного младенця теж. Після того як хрещені батьки перед Господом визнали і сповідували віру за младенця вони тим самим узяли на себе зобов’язання виховувати його у вірі. Немовля, яке приймає таїнство, не може логічно зрозуміти того, що відбувається з ним, хоч його душа вже здатна сприйняти благодать Святого Духа. «Я вірю, – пише преподобний Симеон Новий Богослов, – що охрещені младенці освячуються і зберігаються під покровом Всесвятого Духа і що вони – вівці духовної отари Христової і вибрані агнці (ягнята), бо закарбовані знаменням животворчого Хреста і зовсім звільнені від тиранії диявола». Проте младенцям благодать Божа подається ніби як запорука їхньої майбутньої віри, як зерно, яке кидають у землю; а для того, щоб із зерна виросло дерево і дало плоди, потрібні зусилля і хрещених батьків, і самого охрещеного у міру його зростання. Хрещені батьки повинні завжди, до кінця своїх днів, молитися за похресників, навчати їх віри і благочестя, прилучати до таїнств церковних. Як і до кожного церковного таїнства, найкращою підготовкою має бути піст і молитва. За церковними правилами майбутні хрещені батьки повинні заздалегідь, перед хрещенням дитини, відвідати храм, щоб прийняти таїнства Сповіді й Причастя. Хрещені батьки повинні мати на собі натільний хрестик.   ДЛЯ ЗВЕРШЕННЯ ТАЇНСТВА ХРЕЩЕННЯ НЕОБХІДНО МАТИ: 1. Натільний хрестик і цепочка для дитини; 2. Крижму; 3. Рушник.   Дитину потрібно одягнути таким чином, щоб була можливість помазати груди, вуха, руки і ноги дитини.   Для охрещуваних, батьків і гостей вхід на територію заповідника "Софія Київська" і до храму Малої (Теплої) Софії - безкоштовний.   У храмі та на території заповідника "Софія Київська" дозволяється відео та фотозйомка.   Кожне Хрещення в нашому храмі відбувається індивідуально у зручний для вас час (між 10:00 та 16:00).   Довідки за телефоном - Довідки за телефоном - (097) 224-31-63   Більше контактної інформації знайдете у вкладці "Контакти"   View the embedded image gallery online at: http://www.sophiya.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=2&Itemid=101#sigFreeId1844453af1
  ТАЇНСТВО ЄЛЕЄОСВЯЧЕННЯ (СОБОРУВАННЯ) Таїнство Єлеєосвячення – це священнодія, у якій під час помазання тіла єлеєм на хворого призивається благодать Божа, яка зцілює душевні й тілесні немочі. Воно ще зветься соборуванням, бо звершується собором священиків у складі семи, хоча в разі потреби звершувати його може й один священик. Встановлене Таїнство Соборування ще за часів апостолів для хворих людей і є одним із семи Таїнств Православної Церкви. Помазання хворих здійснювали апостоли, про що читаємо у євангеліста Марка: «...багатьох хворих мазали олією, і хворі зцілялися» (Мк.6, 13). Найчіткіше свідоцтво про Таїнство знаходимо у апостола Якова, який у своєму посланні пише: «Чи хто з вас занедужає, нехай покличе пресвітерів Церкви, і нехай помоляться над ним, помазавши його єлеєм в ім’я Господнє. І молитва віри зцілить недужого, і підведе його Господь; і якщо він гріхи вчинив, простяться вони йому» (Як. 5, 14–15). Під час помазання тіла освяченим єлеєм на хвору людину сходить благодать Божа, що лікує його тілесні й духовні немочі. Видима сторона таїнства складається із семиразового помазання хворого освяченим єлеєм і читання молитов зцілення. Під час звершення цього таїнства лоб, щоки, груди і руки хворого помазуються єлеєм, у який додане червоне вино, як нагадування про пролиту за нас Христом кров. Перед кожним помазанням читається уривок із Євангелія про зцілення Господом і апостолами різноманітних хвороб, про необхідність віри, молитви і доброчесного життя для здоров’я. За вченням Православної Церкви, справжнє зцілення людини складається не тільки із відновлення її фізичного здоров’я, інакше сприймаються й хвороби, страждання і смерть. Віруючим це таїнство пропонується як можливість припинення процесу духовного і фізичного вмирання і можливість увійти в Царство Боже. Причиною занепаду і віддалення від цього Царства є гріхи людини, зокрема й неусвідомлені. У цьому Таїнстві відбувається відпущення забутих, невисповіданих гріхів (але не свідомо прихованих!). Тому до Таїнства Соборування стають не лише хворі, а й фізично здорові люди, особливо під час Великого Посту. Після участі в Соборуванні переважна більшість тих, що хворіють, зціляються, і полегшується перебіг хвороби. Прикладів таких зцілень – безліч. Але, на жаль, чудеса рідко переконують, бо жива віра приходить не від чудес, а від сприйняття серцем, коли його торкнеться благодать Божа, символом якої є єлей (освячена олія). Після закінчення останнього читання Святого Писання священик покладає розкрите (ніби руку Спасителя) Євангеліє на голови тих, що соборуються, і молиться про прощення їм гріхів.   ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ТАЇНСТВА СОБОРУВАННЯ? До цього Таїнства спеціальної підготовки немає, але дуже важливим є особисте бажання і прагнення самої людини доторкнутися до благодаті Божої. Для людини, яка стає до Соборування, особливо важливою є віра – віра у те, що Господь Бог може її зцілити від духовних або ж тілесних хвороб. Без віри людини, бодай найменшої, годі чекати зцілення від Бога. Про це свідчать безліч прикладів новозавітних зцілень хворих Господом Ісусом Христом, Який, перед тим як зцілити, питав про їхню віру у це. У Церкві поширена практика поєднувати Соборування з іншими таїнствами – Сповіддю і Причастям, але ця практика народжена фактом прийняття Таїнства Соборування людьми, які шукають зцілення, але не живуть церковним життям, а отже, живуть без Сповіді й Причастя. Щоб прилучити нецерковну людину до цих двох важливих Таїнств, без яких немає спасіння, Церква пропонує поєднувати Таїнство Соборування зі Сповіддю і Причастям того самого дня, напередодні або ж наступного дня. Але для людей, що живуть повноцінним церковним життям і регулярно сповідаються й причащаються, необхідності у поєднанні цих трьох Таїнств немає. Таїнство Соборування є окремим повноцінним Таїнством, яке не перебуває у залежності від будь-якого іншого Таїнства. Діти до 7 років, котрі ще не сповідаються, у Соборуванні участі не беруть, адже головна причина хвороб – це наші земні гріхи, яких немає у несвідомої дитини.   ЯК ЧАСТО МОЖНА СОБОРУВАТИСЯ? У Таїнстві Соборування частою участю зловживати не слід. Залежно від стану людини і її необхідності у цьому Таїнстві Церква практикує одне, щонайбільше – два Соборування на рік. А необхідність визначається у наступному – у хворобі, яку людина не в змозі сама подолати. Такі хвороби, зазвичай, породжені людським гріхом, якого хвора людина не може осягнути, усвідомити і, в результаті, покаятися у ньому. Саме у цьому – у допомозі усвідомити й простити раніше неусвідомлені гріхи – багато хто із святих отців Церкви і вбачає силу і роль Таїнства Соборування. Сьогодні є багато таких християн, котрі ще жодного разу не ставали до цього Таїнства, і це нормально, бо якщо людина не має серйозних проблем із здоров’ям і не відчуває потреби у Соборуванні, то їй воно ще не потрібне. ЯК ОДЯГНУТИСЯ? Слід одягнутися так, щоб був вільний доступ до верхньої частини грудей (під шиєю) для помазання єлеєм (не вдягати високих светрів або ж гольфів). Під час таїнства здійснюватиметься семиразове помазання оливою у поєднанні з вином, тому вдягніться так, щоб одяг не торкався верхньої частини грудей і долонь. Також слід взяти із собою хустинку, щоб витерти надлишок оливи. Після першого ж прийняття Таїнства Соборування багато хто із причасників зцілюється від хвороб. Та коли зцілення не настало відразу, не слід розчаровуватися і зневірюватися, адже Провидіння Боже щодо кожного з нас нам не відоме, і Господь знає краще від нас, коли нас зцілити, а коли й посилити хворобу, бо у хворобі ми змінюємося і стаємо ближчими до Бога і до власного спасіння. Однозначно, що кожний причасник Таїнства Соборування, який прийме це Таїнство бодай із маленьким зернятком віри у нього, отримає особливу благодать Божу – дар зцілення й освячення, і воно, незалежно від видимих результатів, піде християнинові на велику духовну користь. Джерело   Загальне Соборування звершується у час Великого Посту. Людина, яка хоче взяти участь у Таїнстві, має записати своє ім’я на загальній записці, де вписані імена усіх, хто буде соборуватись в той день. Імена тих, хто соборується зачитуються священиками багато разів протягом усього Таїнства.   З 08:00 до 09:00 вхід до храму через Південну браму з боку вул. Володимирської.   На час Богослужіння вхід на територію заповідника "Софія Київська" і до храму Малої (Теплої) Софії - безкоштовний.   Довідки за телефоном - (097) 224-31-63   Більше контактної інформації знайдете у вкладці "Контакти"   View the embedded image gallery online at: http://www.sophiya.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=2&Itemid=101#sigFreeIdb099c88bb5
ТАЇНСТВО ПРИЧАСТЯ (ЄВХАРИСТІЯ) Причастя, або Євхаристія, є таїнством, у якому хліб і вино, під час Божественної Літургії, силою та дією Святого Духа перетворюються (переосутнюються), на істинне тіло й істинну кров Господа Ісуса Христа на спомин страждань Його і смерті, і для причастя православних християн, на відпущення гріхів і на життя вічне. Таїнство Святого Причастя встановив Сам Господь наш Ісус Христос під час останньої Тайної вечері, напередодні Своїх страждань і смерті. Він Сам звершив це Таїнство: ‘’Взявши хліб і подякувавши, розламав і подав учням, промовивши: «Прийміть, споживайте: це є тіло Моє, що за вас ламається; це чиніть на спомин про Мене. Також, узявши чашу і подякувавши, подав їм, кажучи: пийте з неї всі; це є кров Моя Нового Завіту, що за вас і за багатьох проливається на відпущення гріхів. Це чиніть на спомин про Мене» (Див.: Мф. 26, 26–28; Мк. 14, 22–24; Лк. 22, 19–24; 1 Кор. 11, 23–25). Євхаристія у перекладі з грецької (ευχαριστία) означає "подяка. В цьому основоположному таїнстві Церква приносить подячну, похвальну, умилостивлену й молитовну жертву Богові за спасіння всіх людей –  живих і померлих. Богослужіння, на якому здійснюється Євхаристія, називається Літургією (грец. λειτουργία – «служіння», «спільна справа»). Причащаючись Христових Таїн ми уподібнюємося до святих апостолів, зібраних на Тайну вечерю, де Господь встановив таїнство Святого Причастя. Але ще до цього апостоли Христові чули слова свого Учителя про таїнства Тіла й Крові Його: «Істинно, істинно кажу вам: якщо не будете споживати Плоті Сина Людського і не питимете Його Крови, то не будете мати життя в собі. Хто їсть Мою Плоть і п’є Мою Кров, має життя вічне, і Я воскрешу його в останній день. Бо Плоть Моя є істинною їжею, і Кров Моя є істинним питтям. Хто їсть Мою Плоть і п’є Мою Кров, в Мені перебуває, і Я в ньому» (Ін. 6, 53–56). Той, хто бажає причаститися, повинен достойно приготуватися до цього Святого Таїнства, адже причасник, під виглядом хліба й вина, споживає істинне Тіло і Кров Ісуса Христа. Приготування до Причастя триває кілька днів (щонайменше три дні) і належить, як до тілесного, так і до духовного життя людини.   ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО СВЯТОГО ПРИЧАСТЯ? Тілесне приготування складається передусім зі стриманості тіла від фізичних насолод (статеве життя) і обмеження в їжі (піст). У дні посту вилучається з раціону їжа тваринного походження – м’ясо, молочні продукти і риба. Їжа вживається тільки в помірній кількості. Розум у ці дні не повинен розсіюватися на життєві дрібниці. Слід також уникати різноманітних розваг. Духовне приготування до Причастя складається з молитви, відвідування богослужінь та роздумів про власні гріхи. У дні приготування необхідно старанно і вдумливо молитися вранці й увечері, читаючи ранкові й вечірні молитви (вони є у молитовнику). Напередодні Причастя треба бути на вечірній службі і прочитати вдома особливе молитовне правило (є у молитовнику), яке духовно готує до Причастя. Після опівночі вже не можна вживати їжі, пити, курити, щоб прийняти Святі Дари Тіла і Крові Спасителя натщесерце. Причасник повинен вчасно прийти зранку на богослужіння і покаятися у своїх гріхах у таїнстві Сповіді, яка відбувається під час Божественної Літургії. Слід зауважити, що вищенаведена підготовка до святого Причастя стосується тільки дорослих причасників. Діти до 7 років можуть причащатися без сповіді і без будь-якої підготовки до неї. Але якщо дитина вже усвідомлює свої вчинки, тоді, за власним бажанням, вона може готуватися до Причастя полегшеним постом і читанням із батьками кількох молитов перед св. Причастям.   СКІЛЬКИ РАЗІВ НА РІК ПОТРІБНО ПРИЧАЩАТИСЯ? «… Якщо не будете споживати Плоті Сина Людського і пити Його Крови, то не будете мати життя в собі» (Ін. 6, 53). Людині, яка знає Євангеліє, не треба пояснювати, яка велика Святиня Тіло і Кров Христа, чому без Причастя неможливо успадкувати життя вічне. Православний християнин знає і те, що до таїнства треба ставати після ретельної підготовки, яка має на меті очищення душі. Тому багато віруючих причащаються вкрай рідко, бо не можуть знайти в собі сил і часу для досконалої підготовки. Церква дає право вирішувати питання про частоту Причастя священикам. Саме із духовним отцем і слід узгоджувати, як часто причащатися, як довго і як строго готуватися перед цим. У всякому разі, якщо людина сповідує Православ’я і хоче жити за Законом Божим, вона повинна щонайменше кілька разів на рік причащатися Тіла і Крові Христових – інакше можна відпасти від Церкви. Церква наставляє про те, що причащатися треба хоча б п’ять разів на рік: по одному разу під час багатоденних постів, а також у день свого тезоіменитства (іменин). Звісно, причащатися не можна «для галочки», заради виконання певних кількісних норм. Таїнство Євхаристії має стати для православного християнина потребою душі, без здійснення якої неможливо прожити, це має бути свідоме рішення, щире бажання, життєва необхідність. Як наше тіло потребує енергії, яку ми отримуємо від їжі, там само і наша душа, наше невидиме єство, потребує їжу духовну, яку ми отримуємо молячись і причащаючись Святих Таїн у Євхаристії. Джерело   Таїнство Сповіді і Причастя у храмі Малої Софії звершується щодня під час Літургії. Початок Божественної Літургії у 8:00.   З 08:00 до 09:00 вхід до храму через Південну браму з боку вул. Володимирської.   На час Богослужіння вхід на територію заповідника "Софія Київська" і до храму Малої (Теплої) Софії - безкоштовний.   Довідки за телефоном - (097) 224-31-63   Більше контактної інформації знайдете у вкладці "Контакти"
  ТАЇНСТВО ПОКАЯННЯ (СПОВІДЬ) Покаяння – це Таїнство, встановлене Богом для відпущення гріхів, зроблених людиною після хрещення, тому називається отцями Церкви другим хрещенням. У цьому Таїнстві віруюча людина зі щиросердним визнанням гріхів і з твердими намірами виправити своє життя сповідує (розкриває усно) свої гріхи перед священиком, через якого видимо отримує прощення гріхів, а невидимо гріхи відпускаються Самим Господом нашим Ісусом Христом. Сам Ісус Христос дав святим апостолам, а через них і всім священикам, владу відпускати (прощати) гріхи: «Прийміть Духа Святого. Кому відпустите гріхи, тим відпустяться; на кому залишите – залишаться» (Ін. 20, 22–23). Крім того, Христос Спаситель ще раніше двічі виголосив обітниці про це Таїнство. Перша була проголошена апостолові Петру, коли той від усіх апостолів визнав Христа Сином Божим: «І дам тобі ключі від Царства Небесного: і що зв’яжеш на землі, те буде зв’язане на небесах, і що розв’яжеш на землі, те буде розв’язане на небесах» (Мф. 16, 19); у наступній Господь засвідчив уже всім апостолам: «Якщо ж і Церкви не послухає, то нехай він буде тобі як язичник і митар. Істинно кажу вам: що ви зв’яжете на землі, те буде зв’язане на небі, і що розв’яжете на землі, те буде розв’язане на небі» (Мф. 18, 17–18). Таїнство Хрещення змиває попередні гріхи, але не визволяє християнина від них упродовж наступного життя. Завдяки хрещенню і пізнається жахливість гріха, як відступлення від Христа, осквернення і викривлення образу Божого в собі під впливом зовнішніх спокус та власних пристрастей. У безперервній боротьбі з гріхом, яка триває протягом усього земного життя людини, не обходиться без тимчасових поразок, відступів і падінь. Але хоч би якими великими були гріхи людські, милосердя Боже нескінченне, а щедроти Його незліченні. Господь знову піднімає грішних, дарує їм усвідомлення своїх гріхів, розкаяння й духовну силу для перемоги над злом. Господь «не хоче смерті грішника»(Єз. 33, 11), бо саме за них, грішних, Він і прийняв страждання та хресну смерть. «Якщо кажемо, що не маємо гріха, обманюємо самих себе, і правди немає в нас. Коли сповідаємо гріхи наші, то Він, будучи вірним і праведним, простить нам гріхи наші й очистить нас від усякої неправди» (1 Ін. 1,8–9). Головна частина Таїнства Покаяння – сповідь – була відома християнам уже за часів апостолів, про що свідчить книга «Діяння Апостолів» (19, 18): «Багато хто із тих, що увірували, приходили, сповідаючи і відкриваючи діла свої». У сучасній богослужбовій практиці Таїнство Покаяння тісно прив’язане до Таїнства Причастя (Євхаристії). Тому ті, що хочуть причаститися Тіла й Крові Господньої і прийняти через них у своє серце Христа, повинні спочатку очиститися від своїх гріхів через покаяння, бо тільки на чисту душу може зійти благодать Божа. Джерело   Таїнство Сповіді і Причастя у храмі Малої Софії звершується щодня під час Літургії.   Початок Божественної Літургії у 8:00.   З 08:00 до 09:00 вхід до храму через Південну браму з боку вул. Володимирської.   На час Богослужіння вхід на територію заповідника "Софія Київська" і до храму Малої (Теплої) Софії - безкоштовний.   Довідки за телефоном -  (097) 224-31-63   Більше контактної інформації знайдете у вкладці "Контакти"
  ТАЇНСТВО ВІНЧАННЯ (ШЛЮБУ) Це таїнство, в якому наречений і наречена, добровільно обіцяючи вірність одне одному перед священиком і Церквою, благословляються на подружнє співжиття на зразок спілки Христа з Церквою і їм випрошується благодать чистої однодушності для благословенного народження і християнського виховання дітей. Сім’я, як відомо, становить основну клітину суспільного організму і є фундаментом суспільства. Так само і в Церкві Христовій вона є основною одиницею церковного тіла. У Таїнстві Вінчання Церква закликає допомогу Божу на тих, що вступають у шлюб, для усвідомлення, виконання і досягнення завдань, які стоять перед ними: збудувати «домашню церкву»; встановити всередині сім’ї істинно християнські стосунки; виховати дітей у вірі; жити за євангельськими заповідями; бути прикладом благочестивого життя для довколишніх; переносити в терпінні і смиренні неминучі тягарі й скорботи, а іноді й страждання, які трапляються в сімейному житті. Любов між чоловіком і жінкою є однією із найважливіших тем біблійного благовістя. Про те, що шлюб має над собою Боже благословення, Святе Писання говорить неодноразово. «І сотворив Бог людину за образом Своїм, за образом Божим сотворив її; чоловіка і жінку створив. І благословив їх Бог, і сказав їм Бог: плодіться і розмножуйтесь, і наповнюйте землю…» (Бут. 1, 27–28). І далі говорить Господь у книзі Буття: «залишить чоловік батька свого і матір свою і пристане до жінки своєї; і стануть двоє однією плоттю» (Бут. 2, 24). Сам Спаситель, заповідаючи зберігати вірність шлюбу і забороняючи розлучення, нагадує ці останні слова книги Буття і наставляє: «… отже, кого Бог з’єднав, того людина нехай не розлучає» (Мф. 19, 6); ці слова Господа чітко свідчать про високе моральне достоїнство шлюбу. Господь Ісус Христос освятив шлюб Своєю присутністю на шлюбі в Кані Галилейській і тут сотворив перше Своє чудо. Під час вінчання читається євангельська розповідь про шлюб у Кані Галилейській. Цим читанням підкреслюється невидима присутність Ісуса Христа на кожному християнському шлюбі й благословення самим Богом шлюбного союзу. Шлюб тоді законний, коли він освячений Церквою. Без того немає шлюбу, а є лише беззаконне співжиття. Про це говорив Христос самарянці: «Ти п’ять чоловіків мала, але й той, кого тепер маєш, не є тобі чоловік» (Ін. 4, 18). Подружнє життя – велика святиня перед Богом. Чесне подружжя й ложе нескверне. За велику вірність Господь нагороджує подружжя дітьми. Найбільший гріх – це перелюбство (подружня зрада). Апостоли твердо зазначають, що перелюбники, зрадники, розпусники Царства Божого осягти не зможуть. Чоловік і жінка удвох є одним тілом, а тому й повинні любити й оберігати одне одного до самої смерті. Сьома заповідь прямо каже: «Не перелюбствуй», а в часи Старого Завіту за подружню зраду побивали камінням. Джерело   ПІДГОТОВКА ДО ТАЇНСТВА ВІНЧАННЯ Як і до кожного церковного таїнства, найкращою підготовкою до таїнства Вінчання є піст і молитва. За традицією молоді заздалегідь перед Вінчанням відвідують храм, щоб висповідатися й причаститися Святих Христових Тайн. Отже, перед Вінчанням нареченим необхідно прийняти таїнства Сповіді і Причастя.   ДЛЯ ЗВЕРШЕННЯ ТАЇНСТВА ВІНЧАННЯ НЕОБХІДНО МАТИ: Щиру віру і щире бажання молодят обвінчатися; Ікони вінчальні – (Спаситель і Богородиця); Обручки; Вінчальні свічки; Рушники для ікон – 2 шт.; Рушник під ноги – 1 шт.; Рушник для пов'язування рук – 1 шт.; Хусточки (платки) малі – 4 шт.; Свідоцтво про реєстрацію шлюбу з РАГСу.   Для молодят і гостей вхід на територію заповідника "Софія Київська" і до храму Малої (Теплої) Софії - безкоштовний.   У храмі та на території заповідника "Софія Київська" дозволяється відео та фотозйомка.   Кожне Вінчання в нашому храмі відбувається індивідуально у зручний для вас час (між 10:00 та 16:00).   Довідки за телефоном - (097) 224-31-63   Більше контактної інформації знайдете у вкладці "Контакти"   View the embedded image gallery online at: http://www.sophiya.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=category&id=2&Itemid=101#sigFreeId4402811712

ХРАМИ ОБИТЕЛІ